söndag, maj 31, 2009

Söndag!

Blev tömkörning ikväll som du vet ;) Började i vänster varv, travade igång honom och han var riktigt pigg och framåt för ovanlighetens skull! Travade på i ett bra tempo och hade en ganska lång och låg form efter ett tag. När han hade kommit igång så blev det galopp. Direkt jag sa gaalopp och jagade på honom lite med långpisken så föll han in i galopp och rullade bara på. Behövde inte alls ge honom lika mycket stöd som då man rider utan han höll galoppen hela tiden :) Travade honom en stund och så galopperade jag honom i vänster varv ett tag till innan jag bytte varv. Ja och då kom ju du så du vet ju hur det gick då ;D I högergaloppen fick jag jaga på honom lite mer än i vänster men det gör ingenting för det var så bra att han ens började galoppera! Han började ju trava/passa med bakbenen efter ett tag men då bröt jag av och började om. Vi får försöka tömköra honom mer och arbeta med högergaloppen :) Efter det så travade jag honom i höger varv, bytte varv sen och travade av honom i vänster och då gick han super. Jättefin takt och han hade lyft ryggen jättebra och vilade på steget. Avslutade med att skritta av honom barbacka efter häradsvägen! :)
/Evelina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar