tisdag, maj 12, 2009

Tisdag :)

Åh, det är alltid roligt med beröm! :D Han har ju faktiskt en riktigt bra trav ;)

Idag hade jag körkortsteori på eftermiddagen så jag kom till stallet klockan 7 och skyndade mig att fixa stallet för annars skulle jag inte hinna rida innan mamma skulle hämta mig. Hade tänkt dressyra på Annelis bana men då var Felicia och Pia där och markarbetade/hoppade så då var jag på Marias bana istället. Den var faktiskt helt okej idag :) Tränade öppna i båda varven och det gick bra i skritten även om han föll inåt i början i vänster varv. Travade några steg också senare och det bättre då han kom igång med traven snabbare. Efter det gjorde jag serpentiner i skritt och han var jättesmidig och lyssnade superbra!

Avslutade med ett rida åttvolter i båda varven. Först skrittade jag på en volt, gjorde halt då jag skulle byta volt och satte direkt av i trav från halt, travade en volt, gjorde halt, skritt osv. Satt ned i traven och idag var det jättelätt. Han hade bra takt, jättebra form och han var inte alls så tung som han kan vara ibland! Red i ca 40 min och jag är väldigt nöjd med honom idag :) Jag tog inte på honom något täcke för det skulle inte regna imorgon vad jag vet. Dom hade typ slut hö också men jag och mickan fick ta av Crowns så jag fyllde morgon och lunch i två höpåsar! :)
/Evelina

1 kommentar:

  1. Mace är sååååååååååååå fin!!! Vilken gentleman han är och så himla trygg! Vi red upp i skogen bort till Ryssbrännvägen där vi vände. Riktigt härlig tur! Tack för lånet!
    Petra

    SvaraRadera