tisdag, maj 19, 2009

Tisdag!

Oh ny design! ;) haha

Siri kom inte för Emilie hade ont i ryggen och skulle inte vara men så då skulle det bara bli jag så då kom hon ej :( Men! Jag red ett dressyrpass på Annelis bana ändå :) Började med att rida på fyrkantsspåret. Fick honom att spåra bra och puttade ut rumpan på honom i hörnen. Ökade skritten på långsidorna och kortade upp honom på kortsidorna. Sedan gjorde jag öppnor i skritt efter långsidorna och det gick väldigt bra, han stannade kvar där han skulle vara och drog inte inåt. För att få honom ännu mer lösgjord så gjorde jag den här övningen på långsidorna:





(Lite rakare linjer nu än den tidigare skissen jag gjort ;)) Iaf, skänkelvikning till kvartslinjen, rakriktning och skritt rakt fram, sedan skänkelvikning igen från kvartslinjen till hörnet! Det gick super och han lyssnade jättebra. Flyttade bra och föll inte åt något håll sedan då vi skrittade rakt fram igen. Travade sedan och lät honom först gå några varv runt fyrkanten, ökade, minskade etc. Red sedan på en stor åttvolt och på halva volten skrittade jag, sedan travade vi, gjorde halt i mitten och kollade extra noga så halten blev bra, skritt igen på den andra volten, efter halva volten trav sedan halt och byte av volt osvosv :D Efter ett tag travade jag hela tiden under nedsittning men gjorde halt varje gång vi korsade medellinjen. Han vände smidigt och hade bra takt även fast han stundtals var väääldigt tung i handen.

När jag var nöjd med den övningen tränade jag galoppfattningar vid varannan hörnpassering. Gick bra i vänster förutom två gånger då han började passa. Provade höger också och JA det gick!! En gång i alla fall ;D Ställde jättemycket utåt och knackade till med spöet och nog blev han lite sur nog men det gick! Dock så gick det bara en gång men lika glad är jag för det! :D Avslutade med att rida serpentiner och volter och då var han mycket lättare i handen!
Och efter det skrittade jag ut på långa tyglar en bit in på bryggvägen :)

Haha jag skrev väldigt mycket idag menmen, hoppas du orkar läsa ;)
/Evelina

3 kommentarer:

  1. Hihi, det är bara roligt att läsa ;)
    /Linnea

    SvaraRadera
  2. Haha, förresten dedär om ny design. Visst skulle du pröva fixa nåt? ;) Heheh denna är ju kanske inte sådär jätterolig ;)
    /linnea

    SvaraRadera
  3. Haha joo alltså jag hade tänkt det men jag hittar inte sidan där man kan ändra och sådär :S

    SvaraRadera