lördag, maj 09, 2009

Idag, lördag.

Idag red jag ut längs storängesvägen och de. Red fram honom i skritt och trav först och sedan började jag rida lite öppnor och travövergångar ur dessa. Höger gick ändå bra, vänster lite sämre. Men efter ett par övergångar lossnade han och gjorde några väldigt fina så då slutade jag och travade bara på rakt fram. Fick jättefin takt och kändes väldigt lätt och fin i handen, kunde lätta i handen utan att han varken drog iväg eller tappade formen totalt. Galopperade uppför sista backen men det var läääskigt eftersom jag var orolig att det skulle dyka upp nåt hål i marken. I galoppen sänkte han huvudet och kändes ganska trevlig faktiskt.
På hemvägen fastnade han i vänster igen så då fick jag börja om med de där öppnaövergångarna. Blev lite passgång men så fort han gjorde en ordentlig övergång fick han massa berömm åsså travade jag av honom på lite längre tyglar =)

På söndag nästa helg ska det vara akademisk ridkonstkurs i stallet. Eva-Lott frågade mig om jag vill va me men jag känner inte riktigt för det, men jag tänkte att du kanske vill vara med? Åtminstone kanske testa? Det är två pass då, men om du vill kan du ju vara med på endast ett. Man rider enskilt och varje pass är 30min. Kostar 100kr/pass. Det kan ju vara roligt att testa iaf, om du är sugen =) Isf, snacka med Eva-Lott eller smsa henne eller nåt (hennes nummer står på telefonlistan i lådan). Jag vet inte riktigt hur det funkar om man bara skriver upp sig på tavlan eller hur man nu gör. Men hör med henne om du är intresserad av att testa vara med ;)

/Linnea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar