torsdag, maj 14, 2009

Inte illa pinkat

Idag blev det så att jag och Emma åkte upp på srk och hoppade på hoppbanan, och fick hjälp av Marre och Emma från deras stall. Premiärhoppningen för i år ju! Så jag tänkte att vi skulle ta det lugnt och hoppa enkla, inte särskilt läskiga hinder. Hoppade fram på ett kryss och ett lågt räcke. Gick jättebra och han landade i både höger och vänster galopp, beroende på vilket varv vi var i. Han var pigg, och bjöd jättefint mot hindrena. Men tog i allt vad han kunde i sprången, första skuttet tappade jag stigbygeln för att han slängde sig som en tok över hindren. Ingen risk
för nån rivning här inte ;)
Sedan hoppade vi en liten bana på 8 hinder. Nån oxer, nåt räcke, nåt kryss och ett plank. Gick hur bra som helst, var inte alls tveksam och verkade tycka det var helt sjukt roligt. Fick dock ett stopp på andra hindret på en linje, så att jag nästan åkte av. Men han tyckte bara hindret såg lite småläskigt ut, så jag tog linjen en gång till och då gick det väldigt bra =) Galopp mellan hindrena bägge gångerna ;) Jag vet dock inte hur höga hindrena var, men det var inga höjder iaf. Fast emma sa typ att nåt hinder ändå låg på 70? Men jag vet då itne =)
Avslutade med att hoppa dedär regnbågshindret/grinden eller vad man kallar den. Inga hinderstö hade vi på det så det blev ännu svårare, samtidigt som det ju såg vääääldigt läskigt ut. Men mace tvekad inte alls utan ba vadå? åsså hoppade han =D Haha han var riktigt duktig och taggad idag =)

Igår lånade ju Petra Mace och red ut så det blev inget skrivet då ;)
/Linnea

3 kommentarer:

  1. Värsta hoppepållen;)

    SvaraRadera
  2. Mace är ju superduktig ;)
    mellan 50-60 var dom flesta, nått var mot 70 iallafall=D/Emma

    SvaraRadera
  3. Oh superhästen ;D /Evelina

    SvaraRadera