lördag, maj 23, 2009

Idag, lördag :)

Idag red jag och Emma ut längs storängesvägen. Jag kände direkt när vi började trava att Mace var på bra arbetshumör :) Det tog inte alls lång tid innan han hade bra takt i traven och var inte alls tung i handen.
När vi kom till terrängbanan svängde vi in där för att kika lite. Däckhindret var ju som fint så då blev det av att hoppa det lite hihiih. Mace blev buuusig och sparkade bakut efter hindret bägge gångerna vi hoppade tillbaka (mot Calle alltså). Haha han har blivit ett litet bustroll tror jag allt ;)
Sedan fortsatte vi storängesvägen och travade samt galopperade. I traven var han ovanligt lätt i handen för att vara ute, och satt inte fast det minsta i vänstersidan. Jag tror det har hjälpt grymt mycket bara att jag har flyttat fram skänkeln en bit, eftersom det ju faktiskt är bogen man vill flytta ut och inte rumpan.
Gjorde jättefin galoppfattning och kändes fin även där. Vi drog på "lite" uppför sista backen och det gillade han tror jag ;) Hehe men Calle fick nog springa ihjäl sig trorja.
Lika fin på hemvägen :D
/Linnea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar