söndag, maj 17, 2009

sundaysöndag

Tjenatjena :)
Idag blev det en tur längs storänges. Red på hackamoret idag. Efter att jag skrittat och travat fram honom började jag göra övergångar till trav i öppna. Det gick hur bra som helst. Pressade inte alls in bogen i vänster varv utan böjde sig utan problem. Sedan red jag in på terrängbanan för jag såg att den hade tinat fram. Men hindrena var ju trasiga så jag skrittade bara en bit och vände sedan. Dock fick han gå över några hinder, fast de var ju ganska låga haha ;) På tillbakavägen när jag satt där och drömde så började han plötsligt trava innan ett "hinder". Haha, han har blivit lite mer hoppsugen kan man säga. Efter hindret (som var en liten tunn pinne på marken) landade han i galopp och tog hindret efter (som också var en pinne, alltså inte ens en tjock pinne utan en liten kvist) innan jag hade hunnit korta tyglarna få tillbaka kontrollen. Det var alltså bara nåt enstaka språng mellan. HAHA han var söt som få.
Sen fortsatte jag längs storänges och galopperade lite. Galoppen kändes däremot inge vidare, det kändes som att jag itne kunde ge honom nåt bra stöd på hackamoret, vilket han ju ändå behöver. Tror att man ska satsa på att ha det tredelade bettet när man ska galoppera. I övrigt är jag nöjd iaf. Han hade bra takt och form i traven :)

/Linnea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar