lördag, maj 23, 2009

Fredag 22/5

Dressyr för hela slanten :) hihi.
Red fram på serpentinbågar och volter samt på diagonalerna. Kändes lätt i munnen och hade bra takt. Sedan gjorde jag öppnor ett par varv, med övergångar till trav förstås. Gick kanon måste jag säga!
Sedan var det dags för galoppjobb. Började med att rida på en volt i vänster varv och gjorde ett par fattningar. Superfina fattningar, och själva galoppen var kanon! Sänkte huvudet och jobbade på med bakbenen :D Hade även en bom på banan, för att underlätta högerfattningarna. Gjorde ett par försök till höger galopp, men efter sisådär fem försök utan bättre resultat än korsgalopp gav jag upp. Varje galoppförsök tog ju en stund eftersom han efteråt blev så stressad att jag blev tvungen att byta varv och rida lite volter, lixom "okej, då tar vi det lugnt en stund då". Tror att han blir stressad av att han känner det som att han gör fel :S Avslutade med en vänstergalopp och den var jättefin :) Fick tillbaka takten i traven väldigt snabbt igen efter avbrottet också.
Allt som allt är jag nöjd, han satt inte fast särskilt mycket i vänstersidan och var lätt i handen samt gick i en trevlig form.
/linnea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar