måndag, maj 11, 2009

Dressyrträning =D

Idag kom Annika till stallet för att ha dressyrträning för sista gången =( Hon hade med sig sin efterträdare Siri så att hon skulle få möta oss hehe =) Först när vi värmde upp så stod de och pratade och Annika berättade om alla osv, och då sa de typ "Varför är inte hon ute och tävlar med den där?" om mig och Mace. Hihi, Mace är bra =D
Sen så var vi tre stycken, så då red Eva-Lott för Annika på ena volten åsså red jag och Emma för Siri på den andra volten. Ökade och minskade volten i skritt och trav, gjorde halter och tränade lite galoppfattningar. Han var på bra humör, hade jättefin takt och form. Som vanligt jobbigare i vänster varv men stundvis gick det även där jättebra. Gjorde någon jättefin fattning, och samlade snabbt upp sig efter galoppen igen sen. Jag är veryvery nöjd =D

För övrigt fick Mace massa beröm för sin grymma trav. Annika sa att han är den finaste travaren hon sett, och har bättre trav än väldigt många "ridhästar". Hon trodde att nästa år är vi ute på tävlingsbanorna och även om inte galoppen sitter så bra så blir det 10poäng på all trav bara för att den är så häftig =D Lalala, jag är stoltstoltstolttt:D:D

Efter ridningen gick jag och lät honom beta av lite gräs som vi hittade. Gissa om han blev glad? ;DPå onsdag har Petra (kloetta) bett att få låna mace och rida ut, nu när kloetta är hos Marres kusin. Men det kommer nog gå jättebra, mace är ju så himla snäll :)
/Linnea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar