lördag, maj 30, 2009

Saturday

Idag red jag till storängesvägen. Han var piggelin på vägen dit, men det berodde nog både på att han inte gått så mycket senaste dagarna, och att vi hade en flock myggor +en geting kring oss :S aja, man får se det som ett sommartecken, eller hur! Uppe i skogen blev Mace stark, på så sätt att han försökte hänga i handen. Gjorde massa halvhalter och ökade/minskade traven för att få honom att lätta lite, jag orkar väl inte bära honom heller! Tänkte att om han fick springa av sig lite kanske han skulle lossna, så då red jag in på terrängbanan och hoppade första hindret sedan däckhindret. Första hindret hoppade han direkt och det var som lugnt, landade tom. i trav. Men däckhindret fick vi stopp på ett par gånger så jag fick bli lite arg och då hoppade han. Hoppade jättefint när han väl hoppade :) Och när han ahde kommit igång var det som vanligt inga problem alls ;)
Fortsatte sedan storängesvägen och galopperade lite uppför backen. Rullade på i ett jämnt tempo men ökade lite på slutet där. På hemvägen var han lika stark och tung, men jaja. Han har ju inte gått ordentligt sen i tisdags ;)

Höger baksko (tror ja det var) ser ut att vara på väg att börja sitta lite löst, så om den gör det imorgon kan du ju se till att rida på hyfsat mjukt underlag imorgon ;) Typ ridbanan eller gräs eller sand eller nåt ;) Men du ser väl ;) Ska ringa hovis imorgon och HOPPAS att han hinner komma innan tisdag. Annars HOPPAS vi att skon sitter någorlunda bra då.

Sen börjar höet vara slut, men jag hinner inte hämta förrän till veckan så jag har pratat med Emma och vi får ta av henne tills vi har nytt hö :) Hennes boll är den som står närmast mot stallet ;)

/Linnea

1 kommentar:

  1. Okejokej, jag märker väl imorgon om den sitter kvar eller ej ;D

    SvaraRadera