söndag, maj 10, 2009

Regn, regn, regn

Idag drog jag till stallet just innan 11 och på vägen dit började det spöregna så jag segade mig jättemycket då jag mockade och sådär för jag hoppades på att det skulle sluta någongång. Just när jag var klar med allting slutade det och det blev jättefint väder, soligt och varmt! Tog in smutspellen och borstade upp honom riktigt ordentligt så jag nästan kunde spegla mig själv på honom! ;) Red till bonden idag och dit gick det bra, flyttade och gjorde öppnor efter vägen. Första gången jag red på rakan gick han superbra, lugn och hade en bra takt. Underlaget var rätt bra där så jag galopperade men det blev aldrig någon riktig galopp för han galopperade fram och travade bak så jag tog tillbaka honom till trav igen och började om och då gick det bra fast det var bara några språng för sen var vägen slut. Vände och red tillbaka och skulle galoppera igen men då gick det då absolut inte. Han kastade sig fram och började passa direkt jag gav galoppskänkel och även då jag bara skulle försöka få honom att trava, sjukt irriterande. Sen började han gå bakom handen också och jag kände verkligen hur mitt glada humör sakta men säkert försvann... Allra sista 20 metrarna lyckades jag tillslut få honom i vanlig trav och sen skrittade vi tillbaka till stallet.

Just när jag skulle släppa ut honom började det spöregna huur mycket som helst och jag tyckte så synd om honom då för han stannade hela vägen till hagen och kollade bak mot stallet och ville verkligen inte vara ute! :)

Haha föresten, för ett tag sen sa jag ju att jag någongång kommer råka dra på vattenslangen på full blås när jag fyller vatten så det sprutar över hela mig och stallet, vad tror du hände idag? ;) Halva jag var genomblöt och en stor del av golvet innan jag fick kontroll över den ;D
/Evelina

1 kommentar: