söndag, maj 24, 2009

24 Maj

Idag red jag ut efter Storängesv. Travade igång honom och svängde in på terängbanan och skuttade över det första hindret! Började med en vägran men sedan blev han supertaggad och hoppade glatt över, dock blev han kanske lite väl taggad efter hindret ;) (Hörde av Emma att ni hade varit där och fixat banan sen när jag kom tillbaka! ;D) Hoppade några gånger och sedan red jag tillbaka ut på vägen. Galopperade väldigt en bra bit sedan. Det gick jättebra, han höll galoppen efter båda backarna och galopperade på i ett bra tempo hela tiden! På tillbaka vägen gjorde jag skänkelvikningar över vägen i skritt och trav, gjorde öppnor och övergångar. Han var hela tiden på arbetshumör och hade otroligt bra form och takt. Han var lätt i handen och det var lätt att samla upp honom. Allt som allt är jag väldigt nöjd med honom!
/Evelina

Han har inget täcke på sig nu men det ska inte regna imorgon så jag får hoppas att det stämmer :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar