söndag, maj 03, 2009

Söndag!

Haha jag har tänkt på det där med att ta bort luddet, om han skulle bli mindre stark då och det var ju bra att det var så! :D Idag red jag på Annelis bana. Det var en stor vattenplö där vid snöhögen så det gick inte använda hela banan men först tränade jag rakriktning på fyrkantsspåret tills han spårade i hörnen. Gjorde några volter, ökade minska dem i skritt och trav och hade honom utåtställd tills han mjuknade i vänster. Sedan red jag på en åttvolt och ökade traven på den öppna delen av volten då jag bytte volt. Tillslut blev både ökningarna och bytena av volter riktigt smidigt och han bara flöt på. Efter det cirklade jag runt och gjorde lite volter här och där. Red honom i en samlad form i princip hela tiden och han trampade under sig bra, bra takt också. I slutet lät jag honom gå en en lång och låg form och lät honom bara trava av sig :) Justja, bytte schabrak till det blåa också. Han blev irriterad då jag tryckte en bit framför skavet i slutet av schabraket och hade fått lite skav längre fram också så jag bytte iaf så det inte blir värre, hoppas det inte gör någonting! ;)
/Evelina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar