tisdag, juni 02, 2009

Måndag (igår)

For ut och red med Emma igår. Vi red storängesvägen och Mace var stark och tung. Huvva säger jag bara, armarna mina blev trötta. Vi red in på terrängbanan och hoppade hela :D Första vändan från vägen så stannade han på typ varje hinder. Gaah, blev nästan sur på honom där för att han var så himla mesig. Sen på tillbakavägen så skrittade jag fram till däckhindret (för att han skulle få titta på det) men Mace måste ha missförstått mig totalt, för jag bromsade släppte fram honom så han fick lukta och då helt plötsligt kastade han sig över hindret. Stackars liten tokihäst, hela hindret föll ihop och jag var ju så oföljsam som det bara går. Sedan fortsatte vi tillbaka och Mace bara toksprang efter hindrena, typ sken. Jag fick rent ta tag i honom ordentligt för att bromsa upp honom :O Aja, jag får fara dit själv nån gång så kanske det går ltie lugnare :)

Idag, tisdag skulle ju hovis komma men han hade missuppfattat och trodde det var imorgon så han kommer då istället. :)
/Linnea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar