onsdag, juni 24, 2009

hoho

I tisdags red jag ut efter storängesvägen en sväng. På vägen upp dit var han jättestel i vänster och jag försökte ställa vänster hela tiden men fick aldrig igenom ställningen... Han bet inte tag som han gjort förut utan han var bara helt stum! Jag lirkade och ställde höger och det gick bra sen vänster igen och då tog det som bara stopp. Försökte göra öppnor och peta på bogen också men han lossnade ändå inte :/ Gjorde även volter då jag kommit upp till storängesv för att se om det var lättare men icket! Sedan försökte jag lite till innan jag började trava för att se om han kanske lossnade efter lite trav. Travade i ett rätt friskt tempo från början för att få igång bakkärran och när han väl kommit igång och börjat söka dig neråt tog jag tillbaka honom till ett bättre arbetstempo, dock inte så han segade med bakbenen! Gjorde några övergångar och skänkelvikningar i trav och då började han lossna lite i vänster i alla fall! Galopperade uppför dom två första backarna och mellan dom innan jag vände. Skrittade i princip hela vägen tillbaka. Gjorde skänkelvikningar över vägen, efter vägen och öppnor hit och dit. Gjorde halter och ställde vänster och höger men inget hjälpte för att få honom att bli bra i vänster ställning :S Det positiva var i alla fall att han lyssnade direkt på hjälperna. Om jag ville göra skänkelvikning på ett ställe så gjorde han den då och inte 5 meter senare så det var bra! Han lyssnade superbra på förhållande hjälper och övergångarna var klockrena!

Vi klarade oss från regnet nästan hela turen. När vi kom ut från storängesv började det såklart ÖSregna och det regnar hela vägen hem så både jag och Mace var rätt blöta då vi var tillbaka! ;)


Idag (onsdag) hade jag tänkt rida ett hårt dressyrpass på banan för jag hade tänkt åka dit på kvällen då det blev svalare men då kunde jag inte det och åkte dit vid 3 istället då det fortfarande var rätt varmt. Ville inte utsätta mig själv eller Mace för ett hårt dressyrpass den tiden på dygnet så då red jag ut istället. Lika bra det för jag tror inte min rygg hade orkat med dressyr, måste ha sovit konstigt eller något för jag hade så sjukt ont :S Aja! Red en ganska kort sväng runt bonden bara. Efter tunneln svängde jag vänster och skrittade efter rakan. Gjorde skänkelvikningar, öppnor etc för att få honom att lossna i vänster för det var samma sak som igår. Dock lossnade han betydligt mer idag än vad han gjorde igår men det var fortfarande inte bra. Efter rakan travade jag, gjorde övergångar osv och dom var super! Fin form och superbra takt. Kollade om han var svullen på låret eller baken båda dagarna men det var han inte så det var ju bra :)

Jag åker till Stockholm/Sigtuna imorgon och är inte hemma förän på onsdag, tänkte bara påminna dig! ;) Ha det bra här hemma! :D
/Evelina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar