lördag, juni 06, 2009

Fredag :)

Susanne följde med och vi körde ett dressyrpass på Annelis bana. Han var ganska spänd emellanåt för det blåste ganska mycket. Pigg var han också! I början sprang han på ganska mycket men efter ett tag slappnade han av och började arbeta väldigt bra. Red på volt och flyttade ut rumpan på honom och det gick otroligt bra. Han flyttade jättefint vissa gånger :) Då han blev lite för springig gjorde jag halt och ställde honom vänster, höger och rakt fram och det gick också gansska bra. När han väl arbetade i form gick han jättebra, hade fin takt och bra tempo. Efter ett tag hoppade jag av och Susanne upp. Jag tror jag körde ganska hårt med henne ;) Serpentiner med halter vid varje byte av båge och ökningar på långsidan. Sedan avslutade vi med skänkelvikning fram till kvartslinjen, rakställning och ridning rakt fram och sedan flytta tillbaka till spåret igen. Det gick bra då han väl flyttade och rakridningen efteråt var bra när han väl fattade att han inte skulle fortsätta rakt fram! Susanne tyckte att han såg mycket bättre ut nu och att han har utvecklats sen hon såg honom sist och det var ju jättekul :D Fick också veta att det är mycket häst att rida ;) När man rider Mace kan man inte bara åka häst ;D
/Evelina

Åkte dit vid halv 6 och avmaskade Mace och Calle. Det gick bra och jag försökte undgå att bli nedsölad så gott det gick ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar