söndag, juni 07, 2009

Söndag!

Hallå! Idag red jag ut till Storängesvägen. Det började inte alls bra idag. Han hängde i vänster och då jag ställde vänster fick jag aldrig igenom ställningen utan han bara bet tag.. De gånger jag väl fick igenom ställningen försökte han komma undan. Gjorde halter och ställde höger och vänster men det hjälpte inte heller, gjorde öppnor, flyttade skänkelvikning osv. Förutom att kriga om vänster ställningen hann jag även trava och galoppera en lång bit innan jag tillslut vände! På tillbaka vägen skrittade jag mest och försökte få honom att lossna och gjorde några övergångar till trav. När jag var i slutet på storänges var jag bara tvungen att fortsätta till bonden för att jag ville inte ge mig förän han lossnade! Och ja, efter lite mer krigande så lossnade han tillslut och då var han helt underbar! I alla ökningar och minskningar bibehöll han formen och takten, han var vääldigt lätt i handen jämfört med innan och allt gick bara super där på bondenrakan. Då blev jag väldigt nöjd och så skrittade vi tillbaka till stallet! :D

Imorgon åker jag och är hemma nästa onsdag alltså den 17 juni tror jag det blir! Ha det superbra här hemma :D
/Evelina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar