söndag, juni 14, 2009

onsdag 10/6

I onsdags var jag ledig hela dan och det var sol, men jag hade bestämt mig för att ändå åka till stallet på afton, eftersom jag hade lovat att flytta hästarna till järnhage och ge dem hö då. SJÄLVKLART började det regna på kvällen. Men det kunde då inte stoppa mig hehe. Red ut längs storängesvägen. När jag skrittade dit kändes han spänd och tittig så jag började tro att det skulle bli en sån där trist ridtur när inget funkar. När jag hade kommit under tunneln kortade jag tyglarna och gjorde ökningar och minskningar i skritten samt gjorde halter då jag ställde honom åt höger och vänster. Väl uppe i skogen började jag trava och han kändes toppenbra! Lyssnade kanon på alla hjälper och jag kunde öka och minska utan att varken tappa takt eller form. Flyttade lite över vägen i trav och det funkade jättebra. Galopperade uppför lite backar och det gick mycket bra. Särskilt avbrotten var bra, ingen slängtrav mellan galoppen och traven utan (nästan) direkt tillbaka till samma takt och form som innan galoppen.
På hemvägen red jag in på terrängbanan och hoppade alla hinder, även det efter däckhindret som han aldrig hoppat. Någon hade ställt upp däckhindret men Mace var lite osäker på det, vilket inte är så himla konstigt eftersom han totalt rev omkull det sist ;) Men efter några försök hoppade han. Och hindret efter däckhindret var inga problem, även om han hoppade med så grymt mycket rygg att jag nästan skjöts ur sadeln ;) hhaha
Han var heller inte sådär stressad och springig som han var sist på terrängbanan :)
Jag var nöjd! :)
/Linnea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar