måndag, juli 06, 2009

söndag

Hann inte skriva igår så jag skriver idag istället! ;D Efter många om och men så red jag ut efter storängesv. Hade tänkt rida på banan och köra ett dressyrpass men det var en massa hinder kvar (som jag inte orkade ta bort(A))och så var annelis man och arbetade med traktorn fram och tillbaka där så jag red ut istället! Började med att bara trava igång honom, krävde ingenting utan han fick bara trava hur han ville. Efter ett tag galopperade jag en kort bit. Sedan travade vi igen och då gjorde jag många övergångar och ökningar/minskningar för att få honom uppmärksam på hjälperna. Han lyssnade superbra på förhållningar och minskningar och i övergångarna bibehöll han formen jättebra! Han var balanserad och fin. Galopparbetade honom en lång bit sedan och det gick bra det också. Han behövde inte alls mycket stöd i munnen utan han rullade på i ett bra tempo utan att tappa bakbenen eller något :) På tillbaka vägen gjorde jag skänkelvikningar i trav över vägen och han hade jättefin låg form då utan att bli tung i munnen!
Jag är iaf nöjd :)
/Evelina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar