söndag, juli 26, 2009

Hejsanhoppsan!

I fredags red jag på banan. Det blev inte en så lång tur, ca 40 min :) Red på hackamoret och lät honom lalla på lite i början. Gjorde lite volter här och där och övergångar mellan skritt och trav. Sedan gick vi in på en åttvolt skulle man kunna säga, dock blev det inte riktigt en åttvolt därför att hindrena var i vägen så den öppna delen av volten blev mer som en konstig snett igenom innan vi bytte volt! På "snett igenom" bite ökade jag traven´, tog tillbaka honom då vi var på böjt spår igen och gjorde halt varje gång vi kom till mitten av kortsidorna. Han lyssnade jättebra på framåtdrivande hjälper och längde på steget mycket bra! När den övningen var slut så fortsatte jag med att trava över travbommarna på ena långsidan och på den andra gjorde vi en serpentinbåge. Bågen var väldigt smidig och det gick jättebra med travbommarna också. Avslutade det hela med två små skutt över det gulblå krysset! Ja eller sedan travade jag såklart av honom på långa tyglar och gjorde lite små volter och sådär innan vi skrittade tillbaka till stallet :)

Idag var det skitväder han fick vila idag. Var dit och gav honom några äpplen och när jag kom dit så låg han iaf och sov i hagen! Jättesöt var han men efter ett tag tog han sig upp, tror frestelsen av äpplena blev för stor ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar