lördag, april 24, 2010

Torsdag

I torsdags bar jag över 3 bommar och 4 hinderstöd till Annelis bana och ställde upp en oxer på ena långsidan samt byggde ett hinder av grinden på andra långsidan. Först fick Henke rida en stund på Marias bana. Han fick rida mellan koner och göra halter samt testa trava lite. Mace var som alltid jättesnäll :)
Sen red jag då på annelis bana. Hoppade först ett litet kryss ett par vändor i både trav och galopp i bägge varven, sedan gjorde jag samma sak med grinden och tillsist med oxern. Han stannade faktiskt inte en enda gång! Han var nära på nån gång men hoppade ändå :) Han hade super bjudning på hindrena, mycket bättre bjudning än vad han hade förra året. Jag hoppade faktiskt typ 70 iaf. Sen la emma en bom på ena volten så att jag kunde träna höger galopp. Gick jättebra, typ tre högerfattningar eller nåt sånt blev det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar