lördag, april 24, 2010

Lördag

Idag hade jag tänkt rida ut egentligen men då var jag och kollade på dressyrtävlingarna på srk och blev såklar superdressyrsugen!
Haha iaf så började jag med att skritta och trava fram utan krav. Sedan jobbade jag honom på diagonalerna i trav, var noggrann med vägarna och takten. Han försökte dock springa undan från hindrena som stod där så jag fick vara väldigt bestämd när jag red förbi där. La även in lite tempoväxlingar. Sen travade jag på volten och flyttade ut rumpan halva volten. Gjorde detta i bägge varven såklart. Det var faktiskt väldigt lätt att flytta ut rumpan på honom, inga problem alls. Så jag höll inte på och nötte det alltför länge. Istället gjorde jag samma övning som sist, alltså red på stora mittvolten och la små tiometersvolter ut mot kortsidorna. Det gick jättebra, i början blev volterna konstiga och han tappade takten och försökte springa undan. Men efter lite nötande så gick han superfint. Lätt i handen, svarade bra för skänkel och säte, riktigt fin var han! Avslutade med att galoppera på en volt, vilket gick helt ok (fick som vanligt hjälpa till mycket...), och sedan lägga ner honom i traven på volt. Jag är nöjd!
/Linnea
kände att bloggen är lite bildfattig... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar