onsdag, april 07, 2010

Onsdag

Idag trotsade jag vattenpölarna och markarbetade lite! (på annelis bana)
Det blev 3 travbommar på långsidan samt en upplagd bom på varje diagonal. (så att man kunde rida dem som en linje typ över travbommarna och fortsätta direkt över en av de upplagda bommarna).
Värmde först upp i alla gångarter, lite friskare tempo så att han skulle bli peppad ;) Sedan rullade jag på travbommarna flera gånger i varje varv. Han blev ju lite spänd och visste inte riktgt vars han skulle göra av fötterna så han behövde sig en liten påminnare tror jag. Så då fick jag nöta samma ett par varv tills han började slappna av och kunde trava lugnt över bommarna. Sen tog jag de upplagda bommarna på diagonalerna (och dessa var inte alls nå högt upplagda, bara så att de var litelite ovanför marken) och mace satsade allt han hade. Drog iväg mot bommen, kastade sig över och sparkade backut efter haha. Blev ett par gånger som han megahoppade och tjollrade lite men sen lugnade han ner sig och kunde trava rätt sansat över dem. Var heller inga problem då att rida som en linje travbommar-upplagd bom.
Försökte mig på lite högerfattningar på mittvolten och det var nära nån gång, men då busade han lite så det blev korsgalopp, hästskrälle. I vänstergaloppen var han då iaf SUPERfin. Behövde inte alls särskilt mycket stöd och hjälp utan kunde rulla på i en ganska kort balanserad galopp. Han var förövrigt väldigt trevlig i traven också, väldigt stadig i formen åsådär. Han får dessutom ett litet plus för att han inte var så brydd om vattnet ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar