måndag, april 19, 2010

Måndag

Tjena!
Idag red jag dressyr på Annelis bana som börjar ha torkat upp =D Tog sporrar idag och ojoj, vilken skillnad alltså!
Först skrittade och travade jag fram, som alltid. Sedan Började jag arbeta honom på volt och flyttade ut rumpan halva volten. Senare övergick jag till att trava halva volten och flytta ut rumpan i skritt andra halvan av volten. Han lyssnade jättebra, flyttade ut rumpan jättefint och hade trevlig form. Efter en stund red jag på stora mittvolten i trav och la små volter ut mot kortsidorna, så att det blev som tre volter. Han var hur fin som helst verkligen! Tog alla hjälper kanon, hade kanonform och värsta schvunget i steget =D Jag nötte den övningen flera varv tills det verkligen satt och alla vägar blev bra osv. Sen galopperade jag lite på en volt. Galoppen var väl sådär, han blev ganska springig (och sparkade backut...) och sådär, men när jag bröt av så var det lätt att ta tillbaka honom, det blev alltså inte en massa slängtrav däremellan som det ibland kan bli.
Sen kortade jag stigbyglarna och skuttade ett par gånger över grinden som stod på banan (det är ju min och emmas grind så;) ). Låg typ på 50 cm kanske. Han var lite osäker och bromsade lite, tog även ett par megasprång men det gick bra. Han var jätteduktig! :D
/Linnea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar