tisdag, april 20, 2010

Söndag, tisdag

Söndag fick han vila för det blev strul med min skjuts så jag hann inte rida då :/ hann däremot borsta av honom ute men det var kanske inte en så bra idé för det blåste så allt damm och sådär flög rakt i mitt ansikte haha ;)

Idag kändes han lite varm/svullen eller vad man nu ska säga i frambenen, det var likadant på båda men efter några om och men så kunde värmen ha berott på solen troligtvis och så kanske han kändes lite svullen för underlaget i hagen.. Det var absolut inte mycket men man kände enda en liten skillnad! Hur som helst så tog jag ut honom en sväng på Annelis bana för ibland kan sånt gå ner efter att man gått eller ridit, vilket det också gjorde så det är nog inga problem :)

Han var väldigt fin! Skrittade fram och i början flyttade jag ut rumpan i alla hörnen, gjorde halter och sådär. Emma longerade Calle så jag höll mig på en volt sen. Red på en liten fyrkant på ena halvan av ridbanan, gjorde en volt i ett hörn där jag ställde honom utåt/inåt, gjorde öppnor och halter och efter en "långsida" travade jag. Höll mig även på en volt och gjorde övergångar. Avslutade med att trava på volten och göra halt efter en halv volt, trav, halt igen osvosv. Han hade fin form, bra takt och tempo i traven och han var jättelugn och inte alls springig på något sätt. Hade bra stöd i handen och var rätt lätt i handen vilket var skönt :)
/Eve

2 kommentarer: