tisdag, april 13, 2010

Tisdag!

Red på Annelis bana, eller det gick att rida på en tredjedel av den iaf men den var betydligt bättre än Marias så ;) I början puttade jag ut rumpan i hörnen, tränade halter och gjorde öppnor. Då jag travade ökade/minskade jag traven och han kändes lite spänd i början, kan ha berott på att det blåste rätt ordentligt ibland! Sen gjorde jag en liten volt i ett hörn där jag hade honom utåtställd, fortsatte in på en serpentinbåge där jag travade, saktade av till skritt och gjorde en till liten volt där han var inåtställd och då jag kom till mitten av kortsidan så svängde jag in och gjorde skänkelvikning ut till spåret. Han var lite seg med hjälperna då vi skulle trava men tillslut började han trava direkt :) Avslutade med trav på en volt i båda varven och det gick superbra! Fin form och bra aktivitet i bakbenen tycker jag :)
/Eve

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar