lördag, april 17, 2010

Lördag

Idag red jag ut igen. Red på tredelade för en gångs skull! Hade planerat att försöka rida honom i en lite lägre form i traven och mest satsa på att galoppera för att få lite flås.
Travade först fram på helt långa tyglar så att han verkligen fick komma igång och bli varm. Sen när jag kom upp i skogen så galopperade jag lite och travade emellanåt. Han var ganska stark och tog inte mina tygeltag som han borde, särskilt inte i galoppen.
På hemvägen la jag upp stigbyglarna och jobbade lite öppnor samt travade en del för att han skulle börja jobba lite mer med rumpan. Efter en stund blev han mycket lättare i handen och lyssnade bättre. När jag sedan tog stigbyglarna igen och travade honom kunde han gå i den där lite lägre formen som ju var mitt mål med turen. Råfin var han alltså på hemvägen :)
/Linnea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar