lördag, april 04, 2009

onsdag 1/4 09

Nu ska vi se om jag minns allt jag gjort...
Onsdagen var det ja. Dressyr på bananen om jag inte minns fel. Red på hackamoret, av ren lathet, och det gick kanon. Jobbade lite nersittning i traven för att träna mig själv och så blev det lite volter. Gjorde min favvoövning, som ser ut såhär:

Skrittade volterna och travade rakorna.
Gick kanon. Mace har en förmåga att gå riktigt bra när man rider denna övning =)

Sen lyckade jag ju med höger galopp! Woho, vilken lycka! Vilken glädje! Red då på en volt, trav i nedsittning. När jag närmade mig kortsidan gjorde jag en halvhalt, gav galoppskänkel och sa gaaaaalopp, samtidigt som jag tog ledande åt höger (så att det inte skulle bli vänster galopp). Petade lite med spöt också på rumpan. Jag fick göra några försök innan det väl blev höger galopp, men det lyckades ju så! Han blev dock lite förbannad på mig och sparkade lite backut och hade sig, men äsch!

Efter ridningen provlastade jag och Emma Mace och Calle, vilket inte var några som helst problem. Det är så himla skönt att han är lättlastad!

Jag var väldigt nöjd :)
/Linnea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar