onsdag, april 29, 2009

Markarbete =)

Idag slängde jag och Emma upp en massa bommar på Annelis bana och markarbetade lite.
Mace kändes riktigt pigg och taggad, utan att bli varken stark eller springig. Höll ett friskt travtempo, fast med bibehållen takt och form. Han kändes riktigt fin idag =D
Blev lite markbommar i trav och så "vågen", ja du fattar hoppas jag ;) En enkelbom på varje volt hade vi också. I höger varv blev han ordentligt taggad på enkelbommen och fattade galopp (höger) varje gång :O han var på g vill jag lova. Rullade sedan på en volt över en bom upplagd på sockerbitar i bägge varven. Gick galant =) Bägge galopperna + att han även "hoppade" i bägge galopperna, hur bra som helst juh! :D
Avslutade med en liten bana med markbommar och upplagda bommar. Han blev GRYMT taggad och vips så dök den där passen upp igen :S Så då red jag ett par vändor över markbommarna och travade volter åså så att han slappnade av.
Jag är då väldigt nöjd :D
/Linnea

1 kommentar:

  1. Hej =) Nu sitter jag och ida och läser x)

    Kram/ DuxIda och KazziMaja

    SvaraRadera