torsdag, april 09, 2009

9 April

Red till efter Gunsen och sedan ner på Bryggv. Travade igång honom där och vände när jag var vid stallet som ligger där. På tillbakavägen gjorde jag övergångar och flyttade honom efter vägen! :) Han var väldigt spänd och det blåste ju rätt mycket men just i slutet av vägen slappande han av lite iaf. Skrittade till A:s bana och red en stund där med dig :) Gick sådär, han var tung och man tappade lätt takten. Haha tror det berodde delvis på mig också då jag inte kände mig särskilt pigg och inte riktigt hade planerat någon speciell övning på banan så vi for som bara runt. Gjorde lite volter, halter etc. När du galopperade med Calle där efter vägen ner till sommarhagen gjorde jag åttvolter och ökade traven när jag bytte volt och då gick det mycket bättre, han var följsam och inte alls lika tung när vi ökade tempot lite. Är ju som lite svårt att rida på banan när den är såhär och så var vi ju två så det blev liter trångt ibland men det gick väl helt okej ändå :)
Ses imorgon kl 12! :D
/Evelina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar