söndag, april 19, 2009

Fredagen

Idag tänkte jag att jag skulle ta mig en liten kvällstur runt bonden åde. Precis när jag suttit upp började det hagla. Men jag tänkte att det slutar väl snart? Så iväg for vi. När jag var vid discgolfen slutade det hagla. Så självklart fortsatte jag mot bondenrakan. Väl framme vid rakan började det snöa. Äsch, tänkte jag, det snöar inte så mycket. Men där hade jag lite fel. Det blev inte en rolig hemfärd kan jag säga utan att ljuga. Men det gick. Trots genomblöta kläder, typ fastfrusen i sadeln, Mace sprang typ vissa bitar, och vissa bitar försökte han bara ställa sig med rumpan mot blåsten, så tog vi oss hem. Men jag hann ändå galoppera lite på bondenrakan och trava lite upp i skogen innan jag bestämde mig för att det var dags att vända hemåt. Förövrigt är det väldigt bra underlag på bondenrakan nu =)
Snöboll eller ridhjälm, det är frågan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar