måndag, mars 01, 2010

Söndag!

Red på Annelis bana igår. Red först fram och checkade av framåtdrivande hjälper osv och han lyssnade väldigt bra på det. Sedan red jag på en stor åttvolt och på ena volten skrittade vi och på den andra var det trav. Försökte få honom att vara snabb i benen och få fram honom i trav så snabbt som möjligt utan att han maskade och sådär. Han lyssnade jättebra då också så det var roligt! När jag saktade av till skritt var jag noga med att han skulle ha bra skritt efteråt också och inte lata sig då heller.

Efter det gjorde jag en serpentinbåge efter långsidan på en sida i skritt och på andra en volt i trav. Gjorde även lite skänkelvikningar och sådär! Efter det så travade jag lite efter häradsvägen och då blev han otroligt tung i handen och låg på som en toook vilket var lite jobbigt. Red på hackamore så det kan kanske ha berott på det men han har aldrig känts så tung och jobbigt med hackamore tidigare.. Avslutade med att göra åttvolter fast med tre mindre volter på Marias bana med halter varje gång vi passerade medellinjen för att få honom att lyssna igen och då gick det rätt bra igen :)
/Eve

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar