söndag, mars 07, 2010

Hejhopp!

Fredag:
Red upp till skogen och till bonden. Travade först och vände innan raksträckan för det var dåligt underlag där sen tog vi en galopp tillbaka och svängde sedan in en bit på Storänges där jag travade igen. Under hela ridturen tränade jag övergångar, flyttade i skritt och trav över vägen osv. Allt gick väldigt bra och han hade fin form och lyssnade bra!

Lördag:
Red upp till Storängesv och tränade även då start, stopp, gjorde öppnor, skänkelvikningar och flyttade över vägen. Han var väldigt uppmärksam och det gick bättre än i fredags iaf! Han var däremot rätt pigg på tillbaka vägen men han lyssnade ändå och sprang inte iväg eller så. Båda dagarna har han varit vääldigt tung i vänster men annars har det inte varit några problem :)

Söndag: Red upp till Storänges med Ida idag! Var kul att få med mig någon :D Vi tog det ganska lugnt men tränade iaf start och stopp och det blev rätt mycket trav. Han kändes lite lättare i vänster idag vilket var skönt för min arm haha! Han gick otroligt bra och det var lätt att reglera takt och tempo, sätta ihop honom om man ville eller låta honom gå i en låg form. Halterna gick otroligt bra också.

Det har varit en bra helg för att sammanfatta det och han har varit otroligt fin vilket var väldigt roligt :) Såg att han har skav eller har tappat hår typ under rumpan/svansen från reflextäcket, om du inte sett det, är ju inget allvarligt eller så men=)
/Eve

1 kommentar:

  1. Jepp, jag har sett det ;) men jag brydde mig inte eftersom det var så lite ;)

    SvaraRadera