lördag, mars 27, 2010

Hej och hå

I onsdags red jag på banan. Höll mig mest till fyrkantsspåret och jobbade start-stopp, halter och tempoväxlingar. La upp stigbyglarna så jag satt ner i princip hela passet (förutom uppvärmning och nedvarvning). Galopperade även lite längs långsidan och fortsatte på kortsidan också. Han var riktigtriktigt fin! Härlig energi, men kunde ändå hålla sig i skinnet och lyssna på mig. I galoppen kändes han också jättetrevlig, bar sig bra och behövde inte alls så mycket stöd genom kortsidan trots att han blev tvungen att korta ihop sig där. Jag var nöjd!

I torsdags red jag ut. Började med att trava och galoppera fram genom skogen och vid discgolfen. Sen red jag till bondenrakan och där travade jag och galopperade jag. Sen in på storänges och ännu mer galopp. Galopperade rätt lugnt en lite halvlång sträcka, se fick han pausa tills han slutade flåsa (några minuter) sen galopp igen. Blev med andra ord lite intervallträning. Jättefin var han, behövde inte alls särskilt mycket stöd i galoppen och gick ändå jättetrevligt! :)

Igår fick han vila, ida fixade stallet åt mig :)

Idag var det ju typ snöstorm ute men jag trotsade vädret och red ut en sväng. Det blev discgolfen några vändor och sen hem igen. Inte särskilt roligt alls. Till en början kändes han fin, men sen vart han övertaggad och började sparka backut och ha sig. Till slut blev jag förbannad på han för att han inte skärpte sig utan bara sprangsprangsprang i galoppen och inte kunde fatta galopp utan att bränna av värsta feta backutsparken. Så då sa jag till han på skarpen och han skärpte då sig lite iaf. Men det var ju hemskt väder så det var väl kanske inte så konstigt att han var jobbig ;)

Du hade nog packat väldigt mycket för mycket hö i tisdags, för han hade lämnat av lunchhöet på onsdagen :O:O Så packa mindre hö, det behöver inte vara fulla påsen ;)

Ifall det är varmare/slutat snöa kan du ju kanske byta täcke på honom imorgon till det blå regntäcket.

Sen om du känner dig sugen så får du gärna snygga till manen på honom ;) hehe
/Linnea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar