lördag, februari 20, 2010

Kyyyyyla

Jag orkar itne gå igenom vad jag gjort alla dagar i veckan, för det har endast blivit uteritter i gunsen. Förutom i måndags, då jag tömkörde på annelis bana (han var rätt busig då haha).
Idag, lördag, hade jag utsläpp i stallet så jag for dit rätt tidigt imorse. Det var dock 30 minusgrader när jag for hemifrån så jag hade inte tänkt rida alls. Men sen så blev det så soligt åsådär så då blev det ändå så att jag red en stund i gunsen. Pappa följde och gick med vovve så jag hade lite sällskap haha =) Men eftersom det var så kallt tog jag det rätt lugnt, mest skritt men lite trav och en liten galopp. Han kändes väldigt positiv idag iaf! Gjorde inte så superseriösa grejer, men han kändes ändå väldigt trevlig. :) På hemvägen blev han lite spänd och pigg och blev rädd för massa onödiga saker, men inga större problem iaf :)

Han har ju fått rätt mycket skav av skydden på bakbenen så om du inte absolut måste ha benskydd (typ om du ska hoppa eller ut och tokgaloppera eller nåt sånt) så strunta i bakskydden, alternativt att du lindar bakbenen. Så ska jag se om de har nå ludd att sätta dit på royal nästa gång jag ska dit :)

/Linnea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar