lördag, februari 06, 2010

v. 5

Måndag:
Vila

Onsdag:
Red ut med Emma i gunsen. Han var himla lugn och fin, skönt. Red med vanliga tredelade och jag upplevde att han blev lite stum i munnen. Stundtals var han dock fin. Vi plumsade en del på fotbollsplanerna vilket han verkade tycka var mysigt! ;)

Torsdag:
Jag hann rida när det var ljust fortfarande! Lyckalycka:)
Red iaf ut i Gunsen, denna gång på hackamore, längs bryggvägen och sen in på fotbollsplanerna för lite plumsning igen. Blev inget superpass men han fick då röra på sig iaf. Busade inte alls, däremot var han nästan lat haha. Är det inte det ena så är det det andra ;)

Fredag:
Kom till stallet rätt sent och det snöade så då bestämde jag mig för att tömköra en stund. Satte tömmarna mellan frambenen för att få honom att jobba i en rund och låg form och jag måste säga att det var perfekt. Han hade hela tiden en väldigt trevlig, fin form så jag var helnöjd. I höger varv brände han iväg ett par backutsparkar när han skulle trava haha himla bushäst... ;) Tömkörde inte särskilt länge eftersom det var rätt mycket snö på banan.

Lördag:
Red ut upp till storänges med Matilda (som rider en häst hos Åsa). Mace var väl rätt lugn till en början, tills vi galopperade. Då var det inte långt ifrån att jag åkte av i hans busigheter haha. Haha jag fattar inte vars all denna busighet kommer ifrån ;) Men vi var iaf ute ca 1½ timme, mest skritt och trav men även lite galopp.

Du får ju såklart göra vad du vill imorgon, men jag tror att det skulle vara awesome för honom att komma ut och galoppera av sig lite ;)
Och sen har vi ju nytt hö, som visade sig vara väldigt packat och även lite blötare än det vi haft tidigare, så jag vet ärligt talat inte hur mycket hö man ska packa (haha). Men proppa inte påsen proppfull utan tänk lite "lagom". Haha bra förklarat... men du får väl höra av dig om du blir superosäker ;)
En annan sak jag glömt säga är att jag ju köpt nytt träns (för typ länge sen... ;)) men jag antar att du märkt det ;) I annat fall så är det det svarta med vita sömmar på nosgrimma och pannband, och som hans bett sitter på ;)

/Linnea

2 kommentarer:

  1. Ja jag har planerat att rida ut på en längre tur imorgon och förhoppningsvis är det lika bra väder som det var idag! :D
    Haha okej, ja men jag löser det nog på något sätt med höet=)

    SvaraRadera
  2. Oj, haha ja du kanske förstod att det var från evelina ;)

    SvaraRadera