måndag, februari 08, 2010

Söndag

Igår red jag upp till Storängesv. Blev bara skritt dit upp för dom hade plogat rätt mycket så asfalten var typ framme på gångvägen men på vägen dit så tränade jag halter, öppnor och flyttade honom över vägen. Han kändes otroligt samarbetsvillig och det kändes att han var ganska pigg men han lyssnade ändå bra. Skritten var huur bra som helst, han kändes kvick i bakbenen och släpade dom inte efter sig eller nått. Väl uppe på storänges travade jag utan krav från början. Sedan gjorde jag skänkelvikningar i trav efter vägkanten och flyttade över vägen, gjorde övergångar och halter, skrittade tre steg och satte av i trav igen osvosv. När jag skulle galoppera blev det pass först och andra gången galopperade han bara med frambenen men tredje gången så blev det galopp ;) Ökade och minskade galoppen och i slutet släppte jag honom uppför backen vilket han nog tyckte var roligt! Han gjorde inga bocksprång som tur var. Annars hade jag nog fått göra en ofrivillig avsittning gissar jag ;D Hur som helst så är jag supernöjd. Traven var jättebra, han gick lugnt och samlat och var inte alls tung eller stum i handen :)
/Eve

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar