onsdag, december 16, 2009

Tisdag

Igår (tisdag) red jag en sväng vid discgolfen lite fram och tillbaka. Tränade mycket halter, flyttade över vägen, öppnor osv i början då han vart lugn ;) I söndags så var han jättejobbig i vänster och stenhård i munnen men jag tyckte han kändes bättre igår, dock så låg han på väldigt mycket i alla fall! Traven gick bra i början sen när jag skulle vända fick han en knäpp och bara bockade stillaståendes, började lätta fram och tacktade omkring som jag vet inte vad haha. Sen höll han på så i princip hela vägen hem vilket var rätt jobbigt. Försökte iaf få honom att tänka på annat men han kändes ändå spänd och då när jag travade så då bockade han ju igen och hamnade på halsen samtidigt som han slog upp huvudet så jag hade rätt ont i näsan efter det ;) När jag kom tillbaka till stallet så fortsatte jag efter Häradsvägen och travade för han kändes lugnare då tyckte jag och då gick det jättebra! Han lyssnade bra, hade fin takt och allt :) Så det blev ett bra avslut i alla fall!
/Eve

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar