måndag, december 21, 2009

Onsdag, torsdag, fredag, lördag, söndag och måndag

Hejhopp! Som vanligt är jag inte så snabb på att uppdatera.. haha
Iaf.
I onsdags red jag ut läng gunsenvägen och in på bryggvägen. Red på det tredelade (vilket jag inte har gjort på typ år och dar, haha) så jag trodde att han skulle vara lite jobbigare, särskilt eftersom han har varit så pigg nu. Men icket, han var helt grymt fin! Pigg, men på ett bra sätt. Supertrevlig var han att rida verkligen. Dock var galoppen fruktansvärd, där bara sprang han (och bockade lite också...) men jag är nöjd ändå!:)

I torsdags var det ju hur kallt som helst ute, Mace skakade när jag hämtade in honom. Så ingen ridning, bara lite pyssel istället :P

I fredags kom carl-evert och skodde, och efter det for jag ut en stund och red. Red vägen vid discgolfen. Han var väldigt spänd och springig, gick inte alls särskilt bra. Men jag lät honom springa av sig så gott det gick (utan att det blev allt för slitit) och fick som nöja mig med det.

I lördags red jag upp till storängesvägen. Red på hackamore och han kändes väldigt fin. Jag måste säga att jag tycker faktiskt inte han känns så himla otränad, trots att han stått så himla mycket. Men det gick iaf väldigt bra. I galoppen var han superfin på "utvägen", men på hemvägen blev han lite väl springig. Dock jobbade jag honom mest i trav och galopperade bara lite uppför nån backe åsådär :)

I söndags (igår) red jag ett kort dressyrpass på Annelis bana. Tog det rätt lugnt och red mest bara på stora runda volter och serpentinbågar i trav, samt lite skrittarbete (framför allt öppnor och skänkelvikningar). Superfin var han verkligen, väldigt mycket energi som han INTE använde till att springa, utan till att arbeta! :) Mycket trevlig form och takt. Provade galoppera lite och ojojoj vad hemskt det kändes. Jag hoppashoppashoppas det var underlaget, som var lite isigt under snön (dock halkade han inget), eller att det var typ träningsverk eller nåt sånt, för han tog typ två galoppsprång sen tappade han bakbenen och började trava med dem eller nåt. Gjorde några extra fattningar för att se om det löste sig och till slut gav jag mig, när han hade typ tagit två vettiga språng utan att krångla. Jag är då väldigt nöjd med början av passet iaf :)

Idag blev det lite stressigt för mig, så Emma skulle fixa stallet åt mig. Snällemma! :D Alltså vilar han idag.
Jag tror dock att det är bra med vilodagar då och då nu under igångsättningsperioden. Det är nog lätt att han får träningsverk åsådär annars nu när han är så otränad ;)

Förresten! Du har en julklapp i skåpet från mig! ;) hihi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar