tisdag, september 08, 2009

Söndag och tisdag

I söndags red jag ut efter Storänges. Hade hacket och han var helt underbar hela tiden! Fin takt och han lyssnade super på hjälperna, gjorde fina skänkelvikningar över vägen osv. Tränade galoppfattningar och ökad/minskad galopp. Galoppen gick bra men jag tror det hade gått bättre om jag hade haft ett vanliga bett så hade han fått mer stöd. Hur som helst så är jag supernöjd med honom!

Idag tömkörde jag på Marias bana. I vänstervarv var han stelare och lossnade aldrig riktigt förän på slutet. Galopperade honom ganska länge i vänster också och det gick jättebra, då började han söka sig nedåt och han höll galoppen hela tiden. I högervarv var han väldigt avspänd och då gjorde jag övergångar mellan skritt och trav :)
/Eve

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar