fredag, september 04, 2009

Fredaaag

I tisdags hade Emma Mace.


I onsdags hade jag planerat att rida ut på en lång tur men jag hann bara till discgolfen innan jag såg att det var jättestora svarta typ åsk/regn moln över hela skogen så jag vände. Hann rida kanske 5 min på Marias bana innan det började ÖSregna! Så jag skyndade mig in till stallet och väntade ett tag på att det skulle sluta. Det slutade aldrig helt och hållet men jag red i ungefär 20 min till efter det. Hade ingen regnjacka eller något så jag var rätt blöt sen... Det var synd att det inte var sol för när jag väl kunde rida så gick han kanon! Formen var super och han lyssnade jättera på hjälperna. Tränade skänkelvikningar och så gjorde jag någon slags åttvolt där jag ökade traven då jag bytte volt.


Igår följde Susanne med och hon hade med sig sin kamera :D Red en stund på banan. Gjorde en övning som ser ut såhär:

På den stora mittvolten travade jag, när jag skulle gå in på den mindre volten saktade jag av till skritt och när jag kom ut på mittvoltsspåret igen så blev det trav. Fortsatte så och varierade med att göra halter då och då också. Det gick bra. Ibland fick vi till värsta steget och schvung så jag är nöjd. Gick till ängen och tog några huvudbilder på honom och sen i slutet satte vi upp ett litet rättuppstående på Marias bana som jag hoppade någongång. Det gick också bra, dock så tog han värsta tigersprånget och hoppade av typ 2 meter innan så jag höll på att flyga gud vet vart!

Idag (fredag) hann jag inte rida för jag åker till Umeå nu över helgen så om du vill/orkar/kan så är det bara att rida :)

Jag hoppas du fick mitt sms så du vet att jag skrev upp dig på fredag kväll ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar