fredag, september 18, 2009

Hallå!

Nu ska jag faktiskt ta och skärpa mig, lovar!
I måndags tömkörde jag på marias bana. Satte först tömmarna mellan frambenen så att han skulle jobba i en lite lägre, rundare form. Gick super i vänster varvet, då han blev väldigt låg i formen utan att för den skull tappa bakbenen. I högervarvet hade han lite svårare att arbeta i så låg form, men jag tycker han var trevlig även där. Placerade sedan tömmarna så att han skulle kunna gå i en lite högre form, åsså galopperade jag honom lite. Tyckte att han hade problem att hålla galoppen, och han blev väldigt pigg. Gjorde iaf väldigt fina fattningar, både höger och vänster :)

I onsdags fick han vila.

Igår (torsdag) red jag och Emma ut längs storänges och tog en ordentlig galopp. Red på hacket och jag upplevde honom som ovanligt tung på det. På hemvägen var han dock lättare i handen och gick i en betydligt trevligare form.

Idag fick han vila. Jag hade egentligen tänkt rida dressyr men då regnade det så jag orkade lixom inte :S Jag vet, jag är lat... (A)

Förövrigt så får vi fortfarande rida på Annelis bana, men om vi ska använda hindermaterial måste vi betala 50 kronor. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar