söndag, augusti 23, 2009

Senaste veckorna....

Halloj!
Nu är det skäms på mig tametusan! Dååååålig uppdatering här senaste tiden. Och eftersom jag inte känner för att försöka minnas exakt vad jag gjort senaste två veckorna så sammanfattar jag det kort helt enkelt.
Har förstås tränat mycket hoppning; mestadels studs typ hemma, åsså Anneliträningar förstås. Har dock gått sjukt dåligt på A-träningarna (studsen hemma gick kanon!:D), han bara bromsar och bromsar och stannar och jaa... Nä så nu blir det ett uppehåll från Anneliträningarna, jag orkar inte att det ska gå dåligt varenda gång. Så senaste tiden har jag börjat fokusera lite mer på dressyren, eftersom jag ju har anmält mig till träningstävlingen i dressyr på kdrf på lördag. Gaah hur ska det gå? :S
I övrigt tycker jag att han har kännts väldigt trevlig sista tiden (om man bortserfrån A-träningarna...). Var ute och red en sväng ensam, på vanliga bettet, och tränade lite dressyr ute i skogen. Shit va fin han var alltså! Kan inte förklara, men han gick i värsta toppenformen, flyttade sjukt bra för skänkeln och lyssnade kanon på alla hjälper. Underbart! Så bra går han bara när ingen ser... haha.
På tal om dressyrtävlingen dära, jag hade ju först inte tänkt va med, men då red jag igenom programmet och då ångrade jag mig. Kastade förstås spöet då (men hade sporrar) och det kändes hur bra som helst. Särskilt ökningen till mellangalopp på diagonalen i vänster varv. Alltså shiiiiiiit, helt seriöst jag fattar inte hur fin han har blivit. Han riktigt tog i bakifrån och längde galoppen. Utan att tappa formen eller nåt (den blev snarare bättre). Det kändes som om jag satt på värsta dressyrhästen.
Tror tyvär inte det har hänt mycket andra spännande saker, han har mest bara varit fin vad jag kan minnas :P

Slänger upp lite bilder från diverse hoppträningar:P


Ja, vad tycks? Några fina bilder har det ju faktiskt blivit! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar