torsdag, maj 20, 2010

Kristihimmelfärds (torsdag 13/5)

Träningstävling på KDRF! =D Startade 60 och 70 cm. När vi kom dit och upptäckte att sista hindret i grunden var en mur funderade jag starkt på att stryka mig. Detta för att förra sommaren på anneliträningarna, så försökte vi hoppa över deras murmatta och hade hindret superlågt, och det var då näst intill omöjligt att få över honom. Nu på kdrf var det ingen liten murmatta bara, utan det var en rejäl och bred MUR (i plast förstås). Men iaf så red jag. På framridningen kändes han lugn och avslappnad, trots "ny" manege och mycket hästar. Väl på framhoppningen var han lite tittig på "lilla" men sen lossnade det och han vaknade till liv. Var rent lite pigg tillomed. Inne på banan blev han tittig. Skulle kolla på publiken ochsådär. Iaf fick han kolla på muren innan jag började rida. Han var väldigt tittig på publik och funktionärer och hade svårt att fokusera på mig, så jag red superstora vägar och det var väl kanske inte det vackraste nån sett, men vi tog oss igenom hela, TILLOCH MED MUREN! =D Sen hade jag ju inte räknat med att rida omhoppning så jag blev helt ställd och sen fick jag startsignal och hade typ ingen aning om vars jag skulle så jag red jättetrista vägar, glömde som bort att svänga haha. MEN, det räckte till en blågul rosett eftersom vi var enda felfria ekipage. (det var tre motståndare denna gång iaf(A))
Sen i 70 var han mycket lugnare och mer koncentrerad på mig så jag vågade rida på mer. Denna gång galopperade vi till och med igenom hela banan hehe. Han tvekade inget och tog flera superfina, luftiga språng. I omhoppningen vågade jag ta lite mer snäva svängar än förra klassen men tyvärr räckte det inte till nån placering. Tror jag hamnade precis utanför placering eller nåt men jag var sååååå himla stolt och nöjd med honom ändå :D
Sen är jag så nöjd över att han var så himla lugn på tävlingsplatsen, stressade inte alls upp sig som man skulle kunna tänka sig att han kan göra. Riktigt kanonnöjd är jag med dagen! :D
Om jag får nå bilder/filmer så slänger jag upp det här! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar